lørdag 24. juli 2010

Enorme garnnøster!


I dag var vi en tur i Mandal for å ordne noe bundadsgreier (mer om det seinere), og på vei forbi en butikk så vi at det var 30% salg på alle sommerkvalitetene fra garnstudio (altså bomull og lin). Og DET pleier å være katastrofe for meg. Salg for meg = å faktisk TJENE penger fordi tingene er så billig. Så ender jeg opp med å kjøpe inn masse garn som jeg ikke har noen prosjekter til, men som er så kjekt å ha liggende... Men istedet for å kjøpe masse tull kjøpte jeg heller to gigantiske nøster av dette rare garnet, som var produsert i Stavangerområdet (i følge hun i butikken) av en produsent jeg dessverre har glemt navnet på. Hun sa ihvertfall at nøstene var laget av stoffrester fra klesproduksjon. Jeg endte opp med et lyseblått i bomull, og et hvitt i noe syntetisk materiale (det var nesten som et slags undertøysstoff?). I butikken hadde de strikka en liten rund pute i dette garnet, og det hadde gått med akkurat ett nøste til den puta. Jeg har ikke så store pinner med meg på ferie, men gleder meg til å sette igang når ferien er over!

5 kommentarer:

  1. Digger jerseygarn! Har vært lenge å siklet på nøstene de har på Panduro, men syns det er en høy pris på de så jeg brukte å handle enorme t-skjorter på posesalg i Røde Kors bruktbutikken når vi bodde i Bodø og skjærte opp garn selv :) Blir spennende å se hva du blir å lage av de!

    SvarSlett
  2. Panduro! Der går det jo nesten ikke an å kjøpe noenting pga de sprø prisene. Har aldri tenkt på at man kan gjøre det selv, fikk du til noe fint?

    SvarSlett
  3. Jeg holder på fortsatt.. Det er et lite teppe med striper i pastellfarger jeg tenkte å ha på badet, men det ble jo så sabla tungt å holde når det begynte å bli litt størrelse på det :) Jeg strikker da (på kjempepinner), men tror et heklet rundteppe hadde vært finere.

    SvarSlett
  4. Så fine nøster - gleder meg til å se hva du tryller frem :) Fin blogg foressten.

    PS! Kunne ikke linke korrekt til min nye blogg så jeg liker til den gamle - her er link til min nye: http://imwithleia.com

    SvarSlett
  5. Hei du, så fin blog selv! Spesielt likte jeg det gule trykket du snakket om av Jane Foster. Jeg hadde kjøpt det på flekken hvis det ikke hadde vært for at vi har inntaksstopp av ugler hjemme hos oss! Sparer resten av bloggen din til en regnværsdag :)

    SvarSlett