torsdag 12. august 2010

Garnutvalget mitt

I dag var det behov for påfyll i bomullsgarnbeholdningen, og jeg tok derfor en gjennomgang av alt garnet for å se hva jeg manglet. Deretter var jeg flink og lagde handleliste, sånn at jeg ikke skulle gå på en smell i butikken. Tanken var god, men i butikken hadde de så mye fint nytt bomullsgarn, så jeg kjøpte visst et par nøster som ikke er med på disse bildene. Det lureste er å holde seg til planen, fordi det er ikke mulig å kombinere særlig mange produsenters garn. Derfor holder jeg meg stort sett til Gjestal, men sper på med litt annet innimellom. Her er alle fargene jeg bruker, og jeg har såklart flere nøster i samme farge liggende på lur!

5 kommentarer:

  1. Så mange herlige farger, det da det er kjempemorsomt å sette ignag å strikke eller hekle.

    Ønsker deg en fortsatt fin dag!

    Mimmi-Leone

    SvarSlett
  2. Hei og hå! Blir i så godt humør av å se alle garnnøstene- er som en stor godtepose! :oD Jeg har egentlig blitt glad i Catania-garnet, men synes det fort blir litt dyrt. Hvor får du tak i Gjesdal-garnet? Og er det egentlig noe billigere? Betaler 27,- for Catania´n.
    Linda

    SvarSlett
  3. Jeg er veldig glad i cataniagarnet, syns det har mye finere farger enn gjestdal-garnet. Jeg kjøper alt garnet mitt på Bogerud, men de selger gjesdal på Sparkjøp, og der er det veldig billig, bare 14 kroner nøstet! Du kan bestille på nettet derfra, har aldri prøvd selv men skal man kjøpe litt lønner det seg sikkert.

    SvarSlett
  4. Ahh, trodde Bogerud var historie jeg, men da skal jeg ta meg en tur dit (og hamstre litt. HYSJ!) Takktakk! Har laget aper etter oppskriftene dine, men er ikke gitt bort enda, så får ikke lagt ut bilder :o) Du lager forresten veldig fine oppskrifter! Lett å forstå og forklarende bilder- helt supert!

    SvarSlett
  5. Tror de finnes flere steder, er ihvertfall en på Gunerius. Og en stor nok på selveste Bogerud, har jeg hørt. Takk takk, prøver å lage mønsterne så logisk som mulig, fordi jeg ofte syns andre lager mønstre som går for fort frem.

    SvarSlett