onsdag 11. august 2010

Hjeelp, jeg klarer ikke å hekle fort nok!

Vi er nå 12 dager inn i august, og jeg har til nå solgt like mange rangler som jeg gjorde i hele juni og hele juli tilsammen. Det er veldig koselig og rar følelse at så mange vil kjøpe disse ranglene:)
Jeg har for første gang kommet til det punktet hvor jeg ikke klarer å hekle raskt nok for å holde butikken full. Jeg må jo jobbe, spise, sove og gjøre andre ting også, så jeg klarer sikkert maks en rangle om dagen i gjennomsnitt. En pingvinrangle tar for eksempel 2 timer å lage, og så skal man ta bilder, redigere, legge ut på epla, skrive mail med kunder, pakke inn fine pakker. Det er veldig viktig for meg å huske på at dette er for gøy, og at jeg ikke kan stresse fordi jeg ikke får hekla nok. Dere får bare være tålmodige og kikke innom butikken og bloggen etter nyheter!

Beskjed til dere som venter på pingviner: det tar nok en liten stund før jeg lager pingviner igjen. Jeg sier ifra på bloggen når pingvinproduksjonen er i gang igjen!

Dette er gårdsdagens lille produksjon, og eplet ligger nå på epla.

4 kommentarer:

  1. Så artig! Skjønner godt at ranglene dine er populære, har faktisk akkurat handlet meg en selv! Gleder meg til å se den på "årntli"! Kos deg med heklingen:)

    SvarSlett
  2. imponerende! du får ta det med ro og gjøre ting når du føler for det, for det hadde jo vært trist om du plutselig mistet lysten til å lage noe som helst! Jeg er ganske nybegynner på hekling og ser med grøss og gru på oppskrifter på sånne leker! Virkelig så vanskelig! Men når du ikke bruker mer enn 2 timer på å lage en rangle, må jo jeg kunne få til noe sånt etterhvert! Har fått tak i en oppskrift på mummi-trollet, så det blir vel neste store utfordring!

    Klem Sissel

    SvarSlett
  3. Jeg mister lysten på ting innimellom, derfor er det fint at jeg har mange ulike figurer å variere med. Er en grunn til at det ikke blir noen pingviner på en stund for eksempel :D
    Hekla leker er veldig lett når man får dreisen på den ringen som alt begynner med. Det er litt knotete, men når du først skjønner det er det veldig lett. Alle figurer er dannet ut ifra en sirkel, og så er det bare å øke og minske masker - og plutselig sitter du der med mummitrollet i hendene. Ganske kult! Du får si ifra hvis du står fast når du går i gang så kan jeg prøve å hjelpe. Fin blogg du har forresten!

    SvarSlett
  4. Skjønner SÅ godt det med å miste lysten på ting. Med en gang jeg får en MÅ-følelse, så stopper alt opp. Derfor syr jeg også bare ting jeg liker å sy. Og derfor syr jeg plutselig veldig mye av en ting, selvom det kanskje ikke selger så bra :) Kos deg videre med rangleproduksjon!

    SvarSlett