torsdag 7. oktober 2010

Atelje Margareta

For noen dager siden dumpa julekatalogen til Atelje Margareta ned i postkassen, ettersom jeg ble kunde der i fjor etter tips fra en kollega. Det er en slags postordrebutikk for håndarbeid (brodering for det meste), som er seriøs, men som har mye for oss som syns at brodering er litt rart og teit også. Skikkelig gode gammeldagse kitchy elg-i-solnedgang-motiver i store korssting, for eksempel. Jeg broderte en pute i fjor med dette mønsteret, men fikk aldri montert den. Det må det bli ordnings på i år!
I år har de også kastet seg på amigurumibølgen, og selger både oppskrifter og garn til hekling og strikking. Jeg har aldri prøvd noen av de garntypene de selger, men ble veldig nysgjerrig på dette garnet:
Nøstene er små, bare 10 gram, og de koster bare 8 kroner stykk! Perfekt til små rangler, og perfekt å kjøpe et nøste av hver farge til dere som ikke har bruk for ti tonn bomullsgarn sånn som jeg har. Tror nesten jeg trenger en av hver selv også forresten... Kan jo hende fargene er litt ulike noen jeg har fra før!

EDIT 09.11.10: Anbefaler IKKE denne nettbutikken - les mer her.

1 kommentar:

  1. Det garnet virka jo kjekt! Er ikke særlig flink med garn og slikt, så bare føl deg fri til å fortsette å blogge om garn og sånn. Føler du har litt peiling på det, liksom... ;)

    SvarSlett