torsdag 10. februar 2011

Så flinke dere er - Ape ala Kaptein Biff

Jeg lagde mange innlegg med serien "så flinke dere er" hvor jeg viste frem folks aperangler, og nå er turen kommet til alle de søte apebamsene som kreeres rundt om i verden (okei, i skandinavia da!).Det er så gøy å se hvor ulike de blir, og hvor mye personlighet disse dyrene får! Tusen takk til alle som har kjøpt mønsteret!
 Annika fra Benglan har laget en ape til hvert av sine barn, såå søte! Og for en jobb!
Camilla fra Karamella lagde denne i julegave, og leser du denne bloggposten ser du hva annet hun heklet til jul, WOW sier jeg bare!
En av mine favorittbloggere Sissel fra Lille Hottentott har blitt en rev med heklenåla!

Marie fra KreativeSmilehull har også laget en lettere hengslengt gutteape, fin fyr!

Jeg blir fortsatt like rørt av bilder og linker dere sender meg, av ting laget av min oppskrift eller ting som er inspirert av noe jeg har laget. I går fikk jeg tilogmed en mail på tyrkisk, som jeg selvfølgelig ikke skjønner bæret av, og det gjør ikke google translate heller, men jeg skjønte essensen, og det var jo veldig koselig! Jeg har vondt i armene (igjen), og prøver å ta det litt med ro med både heklenåla og strikkepinnene. Prøver, sier jeg! Heldigvis pleier det å gå fort over. Jeg pønsker fortsatt på den lille muldvarpen, men hadde ikke tenkt på at han har avlange/ovale øyne. Jeg syns bamser uten safety eyes blir så livløse, og er det noe den muldvarpen har så er det glimt i øyet! Noen som har noen gode forslag til hvordan løse det problemet?

7 kommentarer:

  1. Kutte ovale øyne i filt, og la safety eye'et være øyeeplet? kan evt sy rundt filten med no litt skinnende sytrå for å få mer markant linje..
    evt!

    SvarSlett
  2. Det er fantastisk .
    Den film jeg arbejder på er om aber - så det passer godt - du kan se et billede på firmaets hjemmeside :)
    http://www.niceninja.com/

    SvarSlett
  3. ååå, skryteinnlegg!! I Like;)

    SvarSlett
  4. Så mange søte apekattar! Du er utruleg flink - ikkje rart at mange lagar etter oppskrifta di!

    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  5. Så dyktige folk er! Veldig artig å se hvor forskjellige personligheter de får :)

    Hva med skikkelig "tegneserieøyne" i filt? Med hvitt inni irisen, noe som dette: http://www.etsy.com/listing/65231585/crochet-squirtle-beanie-hat

    SvarSlett
  6. De er meget meget fine allesammen! Jeg har netop hæklet min færdig, som kan ses på http://nogettilkaffen.blogspot.dk/

    Tak for en fin opskrift!

    SvarSlett