mandag 4. april 2011

Ukens bokmerkedypdykk - uke 14 : sy forkle av putetrekk

En gang i uka i hele 2011 lager jeg et innlegg basert på mine gamle bokmerker. Tanken bak er at jeg har så utrolig mange gode tips som er for gode til å ikke skulle spres. For tidligere uker - sjekk her.

Til tross for at jeg ikke eier et eneste forkle har jeg ekstremt mange forkle-bokmerker liggende, her er noen av mine favoritter. Ofte er det nok kanskje stoffene som fascinerer meg, men fremgangsmåtene er jo også fine å få med seg. Denne uken blir det ikke altså ikke ett tips, men mange tips om samme tema. Alle tar utgansgpunkt i gjenbruk - i hovedsak av putetrekk! Linker er under bildene.
Fra crafster, laget av Raina

Fra Apron of Grace (laget av gamle lommetørkler, wow!)

Sånne hel-forkler er kanskje litt mer praktisk, men sånne rundt livet er jo så fine! Hvis du kunne tenke deg å sy et hel-forkle (eller hva det nå heter), kan jeg tipse om dette:


Det er som det står på fremsiden - vendbart, og jeg liker snittet. Jeg har kjøpt dette mønsteret selv for lenge siden, men har aldri fått fingeren ut til å gå igang. Fås kjøpt på Sew Liberated

6 kommentarer:

  1. Fiine forklær! Blir inspirert, men spørs om jeg noen gang kommer så langt!

    SvarSlett
  2. Forkle er fint!
    Det er visst på vei tilbake har jeg hørt.... Selv har jeg for mange, arvet etter mormor og farmor. Sånn går det når man har en mor som samler på alt mulig. Fint det.

    SvarSlett
  3. Så fine forklær! Artig med gamle forklær, men også forklær laget av putetrekk som vist her. Selv blir jeg kjempeinspirert og glad av de fine forklærne til Dottie Angel....

    Marit

    SvarSlett
  4. Det nederste var utrolig fint i snittet!

    SvarSlett
  5. Heisann!!!

    Nydelige forkle:)

    Herlig blogg,her vil jeg inn igjen,blir følger og kommer snart igjen:)

    Ha en fin dag!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  6. Tack för tipsen. Vilka underbara förkläden!

    SvarSlett