søndag 15. mai 2011

New york - sett gjennom øynene på en blogger

Etter dette innlegget skal jeg slutte å mase om denne ferieturen. Jeg mener ærlig talt, hvor mye lenger kan jeg tyne det ut nå? Men greia er det at en ferie for en blogger er litt annerledes enn en ferie for en vanlig person. Sant? Man ser andre ting, tar bilde av andre ting, og kjøper andre ting enn vanlige dødelige. Det første jeg kjøpte i New York var et dødsfint forkle på Anthropologie. Nuff said.
Anthropologie solgte de megamange fine knagger/knotter også.
I en annen butikk så jeg denne kjempefine lampa laget av norgesglass, eller Bell jars/Mason jars som de heter på engelsk. Fin!
Vi var på loppemarked, og de hadde masse fint. Men vi var sultne og varme og litt utålmodige, så det ble ingen kjøp. Men de hadde masse fint! Det heter Green Flea Market, er åpent på søndager, og ligger i upper west side, like ved American museum of natural history (som forøvrig har en kjempefin museumsbutikk!)

Mens vi ventet på noe annet gikk vi innom Legobutikken. Jeg falt helt for denne greia her, laget av små legofigurer. Genialt og enkelt! Fint for mannen også, som innerst inne drømmer om å jobbe som byggemann i legoland...
Jeg hadde gledet meg VELDIG til en tur innom Purl i Soho. Purlbloggen er en av de bloggene jeg har fulgt med på lengst, og jeg elsker alt de finner på. Her snakker vi om alvorlig pengefelle. Takk gud for at mannen min ble utålmodig etter et kvarters tid i denne butikken. Jeg kjøpte med meg en pakke filt med masse forskjellige blå og lillatoner, to kjempefine bøker dere skal se mer om seinere, og litt småtterier. Men her var det dyrt, så pass på!
 Like ved der vi bodde sto denne sykkelen. Love it!
Vi gikk også forbi denne butikken i Soho. Jeg vet ikke helt hva de driver med, men jeg vet jeg liker det!
Siste bildet er ikke fra New York, det er fra Key West, og disse bokstavene som lå strødd på bakken. Jeg fikk vondt i hjertet av å gå fra dem alle sammen, men ingen fikk bli med hjem. 

Turens mest euforiske shoppingøyeblikk var kanskje da jeg var på hobbybutikken Michaels, men da var jeg überfokusert og hadde ikke tid til å ta bilder. Jeg hadde også tre andre personer med meg som ventet, så jeg var under press, kan man si. Her snakker vi om panduro-aktig butikk på størrelse med en OBS-butikk. Nesten. Jeg kjøpte mange fine hobbyting som sikkert dukker opp på bloggen i ulike prosjekter. Vi var på Michaels i Miami, men de har også en butikk i upper west side i 808 Columbus Ave.

Jeg kjøpte veeeldig mye fint på MoMAbutikken, og tingene derfra kan jeg ikke røpe så mye om fordi de fleste er gaver. En ting beholdt jeg selv, og det var denne søte vasen. Mye finere i virkeligheten, og når jeg tar den i bruk skal dere få se. Jeg er kanskje en av de få som har vært i MoMAbutikken men ikke i selve museet... Men elsker man museumsbutikker må man gjøre knallharde prioriteringer i tidsbruk!

New York med hjerte rundt altså, jeg kommer ihvertfall tilbake!

17 kommentarer:

  1. herlighet skal si du har fått knipset mye rart!! ser ut som at du her hatt en innholdsrik tur:)

    SvarSlett
  2. Kjenner meg igjen! Fine bilder. Jeg vil tilbake...

    SvarSlett
  3. åååå, så kjekt innlegg! Noterer ned flere tips! Takk for at du deler. Klem fra Kokosbollerina :)

    SvarSlett
  4. Jeg har egentlig unngått store byer. Blir litt uoversiktelig for meg og føler at jeg bare surrer uten mål og mening, og får egentlig ikke med meg noe...Skjønner at jeg må revurdere etter å ha lest dette innlegget. Forberedelser er tingen skjønner jeg, mens jeg sikler...Hobbybutikk på størrelse med OBS?!? Hærregud!! Tror jeg hadde flytta inn ;)

    PS: jeg også digger museumsbutikker. Det er liksom gulroten min hvis vi drar på museumer. Sa jeg dette høyt ;) Hi...hi....

    SvarSlett
  5. ojj - en masse herlige ting!
    man vil bare ønske at man kan få lidt af det hele - god søndag


    x

    Margit
    Creative Tail

    SvarSlett
  6. Blir aldri lei dine NY innlegg, det eneste problemet er at jeg vil reise tilbake nå med en gang. Jeg var der i 3 dager i fjor og det var bare så gøy, så mye fint og jeg har jo bare fått så mange fine tips av bloggen din også. Tar gjerne litt mere uthaling av NY innlegg jeg asså;)) Ha en fin søndag, klem fra Wilhelmines blogg

    SvarSlett
  7. http://annakarlin.com/#/work/installations ;)

    SvarSlett
  8. Jeg vil også til New York!! Men jeg har nå fått noen fine ting derfra (tror jeg), så jeg klarer å vente litt til;)

    SvarSlett
  9. Jeg bare elsker disse New York innleggene dine, for vi er nemlig store fans av USA som reisemål og har vært der flere ganger. Har vært på Michaels, og gurimalla for en butikk!!! Det finnes også en annen, Hobby Lobby, som er ganske lik. Den er det flest av på vestkysten tror jeg. HERLIG!! Også så billig!!
    Tenker på det hver gang vi er i USA at vi skulle bestilt en container med oss hjem for å få plass til alt, hehe..

    SvarSlett
  10. Ja, det er sant det der med bloggere på ferie og fotografering. For en super tur!

    SvarSlett
  11. skjønner godt hva du mener Siw, jeg har alltid fnyst litt at all oppstusset rundt new york. Hvordan er det mulig å bli så bergtatt, det er jo bare en by. Men nei. Det er ikke bare en by altså! Jeg er planleggingsgal når vi skal på ferie, bruker titalls timer på trip advisor, blogger og søker rundt etter tips. Fordi mens jeg er veldig kremt...sedat hjemme, blir jeg veldig rastløs på ferie. Jeg skulle ønske jeg kunne være spontan og bare finne på et eller annet på ferie, men jeg liker å vite hva stedene jeg reiser til har å by på.
    Og museumsbutikker - er på topp ti-listen min over det beste i verden.
    Hobby lobby har jeg hørt om, men sjekka ikke opp om det var noen steder i nærheten. Men et sted vi var som jeg elsket var dollar store, det finnes ulike varianter. HerreGUD alt det fine man kan få for en dollar!

    SvarSlett
  12. Anthropologie. Jeg begynte nesten å gråte da jeg var i butikken deres i London. Heldigvis var det dyrt der, for å si det sånn, så jeg endte bare opp med et par øredobber og en gave. Så fine bilder, jeg får (enda mer) lyst til å dra til NY. Og det markedet! Alle smykkene, stønn! :) men ikke så lett når man har press på seg. Husker jeg og kusina mi var i Mall of America, stooort kjøpesenter i Minnesota, og vi fikk én time på oss. Krise.

    SvarSlett
  13. Kjempefine bilder!!
    Drømmer om å dra til New York en gang...

    SvarSlett
  14. Vi var tre uker i new york i sommer, og vi skal absolutt tilbake en gang :) Var innom både antropologie og green flee marked og mange flere loppemarked. Moma var helt fantastisk! Og det jeg savner mest, er mr.softy. Vi gikk forbi den heklasykkelen da vi var i nærheten av chinatown.
    Her er en link til bildene jeg tok:

    http://syvdager.blogspot.com/2010/08/nyc-nitten-dager-i-storbyen.html

    Kjøpte både knotter og tallerkener på antropologie. Og mye fint på Urban outfitters :)

    Synd du ikke tok med deg noen av bokstavene hjem, de var jo kjempe fine jo :)

    SvarSlett
  15. Super nice billeder. Man får rigtig meget lyst til at komme en tur til New York :)


    Hilsen

    Pelle
    Københavnske restauranter
    http://københavnskerestauranter.dk/

    SvarSlett
  16. åååh..fyttirakkern!
    nå fikk jeg enda mere lyst til å dra dit, jeg hadde nok gått bananas!
    jeg tåler i allefall myye mer reisestoff enda!!

    SvarSlett