torsdag 19. mai 2011

Ukens bokmerkedypdykk - uke 20 - doilies

En gang i uka i hele 2011 lager jeg et innlegg basert på mine gamle bokmerker. Tanken bak er at jeg har så utrolig mange gode tips som er for gode til å ikke skulle spres. For tidligere uker - sjekk her.
Ukens tips kommer litt sent, men godt får vi håpe?
Det er sikkert flere enn meg som er fascinert av doilies (det finnes vel ikke noe godt ord på norsk for denne skapningen?). Så beklager å måtte misunne dere ihjel, men jeg har fått meg en doiliemaskin! Åh gud, jeg kjøpte den i USA såklart og den har potensiale må jeg si! Ukens tips er alt mulig man kan lage av doilies, og istedet for at jeg har samlet tipsene har jeg juksa litt og linker til noen som allerede har gjort jobben for meg. Eller ikke for meg, men før meg!
Et av mine favorittdoiliebokmerker er dette - denne kransen laget av den o store Martha Stewart. Det er hun som har laget maskinen min også. For ei dame! (Hun mener visst selv at det er en jule/vinterdekorasjon men jeg syns denne her kan funke hele året, jeg?)

6 kommentarer:

  1. Jøsses, dette har jeg aldri hørt om engang! Dæven! Men så flott det ser ut. Takk for at du utvidet min horisont :)

    SvarSlett
  2. Oi, den kransen var konge!

    Gubben skal til usa en tur på jobb snart.
    Lurer på om han får tid til et lite besøk på en hobbybutikk i tillegg til converseskoshop for arvtakerne...Har allerede notert meg E 600 lim.
    Nå blir det denne også ;) Fin kveill te dæ! Klæm

    SvarSlett
  3. converse er toppers, jeg kjøpte et nytt par, koster bare 40 dollars. Du får be ham ta med en av hver ting i avdelingen for Martha Stewart da vettu!

    SvarSlett
  4. doilies er vell det samme som heklalapper, er det ikke? :) doilies (eller heklalapper) blir tema i bryllupet vårt, så det vet jeg mye om iallefall :)

    SvarSlett
  5. njei ikke nødvendigvis, fordi de kan jo være laget av papir også. Det beste ordet jeg kommer på norsk er "sånne runde papirdekorasjoner som man har under kransekaka" :D
    Men hurra for tema, DET tipper jeg blir fint det!

    SvarSlett
  6. Jeg digger digger DIGGER bokmerketipsene dine! Og har nå forlenget min egen bokmerkeliste betraktelig. Takk for mange supre tips! (o:

    SvarSlett