onsdag 1. juni 2011

Stolt!

Det må være lov å være litt fornøyd med seg selv, syns jeg. I dag har jeg nemlig nådd nye syhøyder, jeg har sydd en ting med ikke mindre enn to glidelåser i! I går så jeg på bloggen til Hedda at hun hadde sydd noen utrolig stilige handlenett. Sånne som kan trylles om til å bli en liten pung, og som er supergreit å ha liggende i veska i tilfelle du skal innom butikken på vei hjem. Sånn som farmor alltid hadde i veska, og nå er jeg gammel nok til å forstå hvor smart det er :)

Tutorialen hun hadde fulgt finner du her, og den så så enkel ut at jeg bestemte meg for å prøve. Jeg tok bussen til Stoff og Stil og kjøpte inn vlieselin og ting som ordentlige sydamer trenger. Nå er første forsøk ferdig, et slags sjarmerende utkast kan vi si. Neste gang kan jeg bli nøyere med klipping og måling (som alltid), og jeg må kanskje vurdere å bruke knappenåler også. DA blir det sikkert fint. Nå må jeg ha flere glidelåser, for her er det bare å smi mens det fortsatt er ryddig rundt symaskinen!

10 kommentarer:

  1. Kjempefin og praktisk! Takk for tipset:-)

    SvarSlett
  2. Veldig fin!
    Men jeg falt helt for lure-bøkene litt lenger ned! God ide!
    Mitt første besøk på denne bloggen, og jeg kommer definitivt snart tilbake!

    SvarSlett
  3. Smart! Nettet er kjempesmart, i tillegg er det smart å bruke knappenåler. Da jeg gikk på skolen lærte vi at vi MÅTTE tråkle. Det har jeg aldri gjort, utenom på skolen.

    SvarSlett
  4. Så fint det ble:-) Tror jaggu jeg skal sy noen slike selv òg. Det er jo fint å gi bort slikt i gave også.

    SvarSlett
  5. Kjempefin :) Og nei, ein treng slett ikkje vere bestemor for å sjå gleden av desse netta!

    SvarSlett
  6. Kjempesmart!! Flink du :-)

    SvarSlett
  7. Etter størrelsen på plastposehaugen her hjemme å dømme, så har jeg enda ikke forstått hvor lurt dette er ;) Kanskje jeg gjør det hvs jeg følger ditt gode eksempel og lager mine egne?

    SvarSlett
  8. Så praktisk og greit! Dette ble jammen bra! Tenker jeg må prøve - takk for linken ;)

    SvarSlett
  9. Oi, så utrolig praktisk :-) Måtte kikke en stund på den for å skjønne hvordan den henger sammen, men nå skjønnte jeg det!

    SvarSlett
  10. Superkul, all grunn til å være stolt. Jeg har ennå ikke våget meg på glidelås...

    SvarSlett