mandag 13. juni 2011

Ukens bokmerkedypdykk- uke 24 - miniatyrer

 Jeg har alltid vært veldig fascinert av små modelljernbanefigurer. Jeg har jo laget et titteskap-dørskilt som dere kan lese om her. Men det finnes folk der ute som lager ting som man kan drømme om å få til, og drømme om å ha på veggen. Jeg har lenge visst om Minimiam (som er til å dø av, og som er et av mine eldste bokmerker faktisk, fra 2007), og har nylig oppdaget Christoffer Boffoli (som har tatt bildet over). Men her snakker vi sprø priser, så på etsy finnes det folk som driver med noe av det samme (litt annet kaliber kanskje, men noen av dem er festlige da). Sjekk ut DongedyFrame, KristiMcMurry, DanJackson

 Ellers går det jo an å prøve selv! En pakke med små figurer koster ca 100 kroner sist jeg sjekka, eller så går det såklart an å bestille på nettet. Det er ikke GRENSER for hvilke situasjoner som finnes, f.eks motiver med personer på loppemarked, en gisselsituasjon, dame med deodorantspray(!), mann som har falt. Det finnes mange produsenter av figurer, blant annet Preiser, Noch og Faller, og vær obs på at de finnes i ulike størrelser. Bor du Osloområdet anbefaler jeg en tur til Amundsen Hobby, veldig stor modelljernbanebutikk. Ellers finnes det vel modelljernbanebutikker over hele landet, og de er nok ikke så vant til damekunder, jeg husker ihvertfall at de var veldig nyskjerrig på hva jeg drev med i den butikken...:)

Håper dere koser dere i pinsen, det gjør ihvertfall jeg!

6 kommentarer:

  1. Kult!!

    Takk for tips!!!

    Ha en fin mandag:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  2. Veldig spennende!! Husker veldig godt titteskap-dørskiltet ditt, så kult!

    SvarSlett
  3. Å, takk for at du tok frem denne igjen. Jeg husket nemlig ikke hvor jeg hadde sett det hen! Nå skal jeg lage et personlig dørskilt til gode venner som skal gifte seg. Hurra!

    SvarSlett
  4. Så hyggelig å se flere jenter som også driver med denne litt uvanlige hobbyen... Synes det er utrolig morsomt med miniatyrer, og som du sier, det går an å få tak i ALT mulig rart! Selve jernbanevognene kan gutta ha for seg selv for meg vel og merke...

    SvarSlett
  5. Herlig bilde!! Jeg skal sjekke ut lenkene dine- dette var saker :)

    - og takk for avklaringen på den fryktinngytende merketråden :)

    SvarSlett
  6. Så utrulig kult! :) Diggar det bildet!
    Og så måtte eg jo sjølvsagt vise det til mannen, som (takk til han!) sa at slike bilder kunne eg også ta, det var berre å gjere sånn og sånn...(fototekniske tips..) Haha! ;) Men så kom han med tips til ei side som eg ikkje såg lenke til her... Sjekk ut www.bodyscapes.com. Morsom. :)
    Eg skal kikke nærmare på lenkene dine no!

    Forstår godt bloggeulysta di.. Den kjem og går litt den lysta til å blogge, og det samme gjer kreativiteten. Så då syns eg du berre skal legge det på hylla litt, og så tar du det fram når lysta og overskotet er tilbake på plass! :) For den kjem nok tilbake!

    Ønskar deg deilige sommardagar!

    SvarSlett