fredag 25. november 2011

Gavepynt

Som så mange andre lagde i fjor har jeg i år laget julepynt i leire. Men jeg ble ikke så fornøyd med denne ladningen, så disse har jeg spart på til bruk i gaveinnpakning. Jeg brukte papirleire (Das), og det får du tak i på Clas Ohlson (mye billigere enn Panduro). Mønsteret på figurene er laget av en mislykka hekleduk fra fjorårets julegaver (der SER du, det lønte seg å ta vare på den!), og jeg har selvfølgelig brukt vanlige kakeformer til å presse ut formene. Dere vet de vanlige hjerteformene som kakeformer har? Jeg liker litt spissere tynnere hjerter, og det fiksa jeg lett som ingenting med å bare klemme på forma. Forskjellen ser du på hjertet på pakka som er pre klemming, og hjertene nedi eska som er post klemming. Det er jo så logisk at det er slik det gjøres, men jeg vet jeg har irritert meg over de tykke runde hjertene i mange år, så sånne innfall må jo deles.  For flere ideer med pynt i leire kan du se her, her, her, og her.

10 kommentarer:

  1. Digger snøkrystallformen!
    Har laga slike hjerter med åtteåringen, men de krølla seg liksom oppover under tørkinga så de er ikke helt flate. Kanskje vi kjevla for mye?

    SvarSlett
  2. Digger den også! Har den i fem ulike størrelser, kommer fra Rice. Mine ble heller ikke helt flate, snudde dem noen ganger under tørkingen. Vet ikke hvordan man skal unngå det?

    SvarSlett
  3. Jeg la press på mine leirefigurer, da jeg lagde de i fjor! Så med en gang at de begynte å krølle seg når de tørket. En god bok over, med matpapir imellom holder:)

    SvarSlett
  4. Det prøvde jeg , men jeg syns aldri de tørka da?

    SvarSlett
  5. FOr en fantastisk ide!! Jeg må løpe til clasern og kjøpe sånn skjønner jeg..

    SvarSlett
  6. Smart, jeg vil ta en tur innom Fathercare jeg også

    SvarSlett
  7. De er fantastisk fine! Takk for tips :)

    SvarSlett
  8. Superfine!
    Strålende bra tips!
    Takk, jeg digger disse kreative tipsene dine Ü
    God helg!

    SvarSlett
  9. Superfine ble de!
    Jeg har også gått til innkjøp av slik leire, men den ligger ennå i posen og venter... Kanskje det er mulig å sette noe litt tungt oppå under tørkinga? Men da tørker de nok dårlig.... hmm. Takk for tips om leire fra Clas O. Det skal jeg huske til neste gang!

    SvarSlett
  10. Titta! Du har ju också gjort pynt i papperslera, precis som jag! Vad roligt! Jag hade ingen aning om att man kan köpa papperslera på Clas Ohlson, vilket bra tips. Tack!

    Ps. Dina virkade figurer är helt underbara!

    SvarSlett