fredag 5. oktober 2012

Kreativ prokrastinering


Jeg blir aldri så kreativ som når jeg holder på med et prosjekt jeg syns er kjedelig. Kjenner jeg meg selv rett blir ikke den genseren jeg holder på med ferdig før det blir varmt ute igjen uansett, så selv om den ligger fremme for å irritere meg, så hjelper det ikke til noe annet enn at jeg finner på unnskyldninger til å lage noe annet - og viktigere, lissom. Derfor har jeg kjøpt inn garn og pinner til å strikke denne halsen fra Purl som jeg har blogget om før. Lykke til til meg...
Men så har purl plutselig kommet med en ny hals, kan det være nødvendig?!  Den fikk jeg jo også lyst til å lage.
Jeg har jo også kjøpt dette mønsteret som har ligget i årevis i ønskelisten på ravelry. Bokstaver er sikkert ut for lenge siden, men driter litt i det, da. Det er bigunki på Etsy som har laget mønsteret.
Dessuten er det mange gravide venner rundt om som trenger babygaver. Jeg fikk lyst til å hekle denne (i litt andre farger, kremt) som jeg fant link til på farmorfabrikken (klikk på bildet for å komme til mønsteret).



Og jeg har lyst til å sy en sånn som jeg fant på Pinterest.
Og dessuten må jeg jo lage disse kjøleskapsmagnetene (fra pinterest såklart)
Blir travelt dette. Og snart er det jo jul også. God helg!

11 kommentarer:

  1. Åh, det kender jeg kun alt for godt! Alle de gode idéer man får, når man faktisk skulle gøre noget andet færdigt.
    God vind med alle projekterne:) Og god weekend!
    Kh Puk

    SvarSlett
  2. Høres kjent ut det der ja.... men viktig å ha litt flere jern i ilden samtidig vet du! Kos deg du!

    SvarSlett
  3. Høres kjent ut. Jeg skal eeeegentlig sy en kjole, men kommer ikke videre for jeg finner andre ting å holde på med. Tok fram heklekroken for første gang på flere år sist uke, men så viste det seg at garnet var for tjukt for det prosjektet. Da fant jeg noe annet jeg skulle strikke....men hadde ikke riktig garnfarge. Kjøpte nytt garn (enda så stort garn lager jeg har etter min store strikke-entusiasme for noen år siden, før senebetennelse satte en stopper for det), men det garnet viste seg å være for tynt for det prosjektet. Og så bestilte en venninne en barnekjole som jeg er inspirert til å sette i gang med, men eeeegentlg skulle jeg altså sy den andre kjolen....Og så har jeg tusen ideer til julegaver som skal kreeres...Blir jo ingenting fullført på dette viset, ha ha.

    Ha en god helg, jeg fikk lyst til å strikke hals, men den lysten må jeg bare ignorere.

    SvarSlett
  4. Haha, same same her også! Holder på å strikke en genser til en venninne, men det er jo så K J E D E L I G !! Så istedetfor holder jeg på med alt mulig annet småtteri som å skrible ned noen mønster og slikt ..ikke det at det er mindre viktig da, men GAH ! Denne genseren kommer aaaaldri til å bli ferdig!

    SvarSlett
  5. Åh, den där översta halsduken har jag tänkt göra, men jag hade tappat bort länken. Toppen att du länkade till den igen! :) Ha en fin helg.

    SvarSlett
  6. det høyrtes veldig kjent ut ja, når ein skal gjera ting ein må fristar det mykje meir å gjera alt anna:) og her hadde du funne masse fint, dei halsane var jo Kjempe fine! :)

    SvarSlett
  7. Å, den halsen på bilde nummer to var utrolig fin! Den hadde jeg begynt med. :)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  8. Kjenner til problemet - og så er det jo så mange blogger man må innom istedet for å strikke ferdig den kjedelige genseren... og da hoper det seg jo opp med prosjekter man har lyst å lage. Godt man har pinterest så man klarer å holde styr på alt!
    God lørdag!

    Hilsen Marthe

    SvarSlett
  9. Så mange fine ting!! Takk for tips! Jeg håper virkelig kreativiteten kommer og tar meg snart!
    Akkurat når er det sofaen, og sesong på sesong med Greys Anatomi som har tatt meg.... De er mine nye venner...;)

    SvarSlett
  10. Kjenner meg SÅ igjen! Når man er i siget på skapetfronten tar det nærmest litt av. Men, her var det mange gode tips.. Spørs om jeg klarer å holde meg til mine mål nå. Genialt med stjerneball-tipset. Sebra hadde tidligere en slik, og jeg har fantasert om å lage en kopi - nå slipper jeg jo å tenke så himla mye:)

    SvarSlett