tirsdag 11. desember 2012

Hei alle smarte heklejenter, hjelp!

Jeg har funnet et superfint amigurumi heklemønster (vil ikke si hva det er ennå...), men det er skrevet på thai... Jeg har klart å finne ut at X betyr fastmaske, V betyr øke, W betyr 3 masker i en maske, A betyr minke. Men hva betyr M? Er det en annen form for minking? F.eks å hoppe over en maske? Og hva betyr C i rad 13? I tillegg er det en Y et sted som jeg lurer på om kan bety popcornmaske. Er det noen som har prøvd dette eller som kjenner disse symbolene fra før?

12 kommentarer:

  1. Hej M betyder att du skall minska två maskor i samma maska tror jag!Rad 13 ska ju ha lika många maskor som rad 12 men det står två V vilket ju betyder att man skall öka två maskor så 2C måste ju betyda att du på något vis skall få 2 maskor mindre eftersom totalsumman efter varvet med två ökningar fortfarande skall vara 22. På varv 14 skall du öka 6 maskor men när varvet är slut skall du ha 8 maskor mer än på varvet innan så det måste betyda att 20 i början på varv 14 är två ökningar. Hoppas du är lite hjälpt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Men hva tror du er forskjellen på M og A? For jeg tror A betyr minske to i samme maske. Ellers var det til god hjelp :)

      Slett
    2. M minskar 2 maskor och A minskar 1 maska. Det är skillnaden tror jag.

      Slett
    3. åja, kanskje det er sånn? Har aldri minket 2 masker før jeg, men skal teste det ut!

      Slett
  2. Jeg bøyer meg i støvet. Dette ser ut som en ligning med 14 ukjente for meg. :-)

    SvarSlett
  3. Dette er intelligenstest på høyt nivå!

    SvarSlett
  4. Har du linken til oppskriften, kanskje det er lettere å sende den til svigerinnen min? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. http://amigurumiaskina.blogspot.com.es/2012/11/tg-isi-amigurumi-pembe-panter-tarifi.html

      Slett
    2. Hun kunne ikke hekle, men det ser ut som du har funnet ut av det? Spent på å se fortsettelsen. :)

      Slett
  5. Hi, I think the M is the opposite of the W. This means: crochet 3 stitches together.

    SvarSlett
  6. Eg trur det er enklare å berre dikte opp ei eiga oppskrift ;)
    Takk for tips ;)

    SvarSlett